سودای سیمرغ| داستان «کشتارگاه» تکراری نیست
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۸۱۱۱۴۴
کارگردان فیلم سینمایی «کشتارگاه» گفت: تحقیقات را شروع کردیم. سراغ دلارهای چمدانی رفتیم. در این مسیر به قاچاق گوشت گوسفند رسیدیم. به گزارش خبرگزاری دانشجو، نشست فیلم سینمایی «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی پس از نمایش این فیلم در پردیس ملت برگزار شد.
بنا بر این گزارش، عباس امینی کارگردان این فیلم درباره شکلگیری ایده «کشتارگاه» گفت: تحقیقات را شروع کردیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حسین فرخ نژاد نویسنده فیلم درباره اینکه آیا این داستان نمونه واقعی داشته گفت: بله طبیعتا وجود دارد. برخی از کاراکترهای آن از دوستانم هستند. معمولا کسانی که دیپورت میشوند دچار مشکلاتی از این قبیل میشوند. خودم بچه آبادان هستم و با آنجا آشنایی خوبی دارم.
نوروزبیگی تهیهکننده فیلم درباره نحوه اکران «کشتارگاه» بیان کرد: اتفاقا در همین روزها قراداد اکران را بستهایم. برنامهریزی پخش انجام شده است. همیشه در همان مراحل تولید به فکر اکران هستیم.
عباس امینی کارگردان فیلم درباره تجربه کارگردانی «کشتارگاه» توضیح داد: به تفکیک فیلم هنری و فیلم هایی با حضور بازیگران مطرح قائل نیستم. هر چهار فیلمی که ساختهام طبیعتا بخشی از آن هنر بوده است! وقتی از باران کوثری برای حضور در این فیلم دعوت کردهام قطعا به فروش فیلم هم توجه داشتهام.این فیلم داستان و قصه نویی دارد و تکراری نیست.
باران کوثری بازیگر «کشتارگاه» درباره حضور بازیگران چهره در فیلمهایی که نگاه هنری دارند بیان کرد: نگاه فیگوری به بازیگر بیانصافی است. شاید فیلمساز نقشی نوشته که به بازیگر حرفه ای نیاز دارد.
عباس نعمتی با اشاره به تجربیات دیگرش درسینما و علت حضور این فیلم در بحش نگاه نو گفت:اصرار برای اکران فیلمم در بخش نگاه نو را نمیفهمم. متاسفانه درباره فیلم ما این اتفاق افتاد و من فیلماولی حساب شدم.
امیرحسین فتحی بازیگر «کشتارگاه» درباره تجربه حضورش در این فیلم گفت: با کارگردان جلساتی گذاشتیم و سعی کردم به نقش نزدیک شوم.
نعمتی هم درباره این سوال بیان کرد: امیرحسین فتحی سبقه تئاتری دارد. او اصولا آدم کم حرفی است.
فتحی ادامه داد: چه در ایران و چه زمانی که خارج از کشور بودم همیشه دوست داشتم که در تئاتر حضور داشته باشم و محدود به سینما نباشم.
وی افزود: افتخار میکنم که در سریال پدرم بازی کردم و اگر موقعیتی پیش بیاید حتما بازهم با او همکاری میکنم.
مهرشاد ملکوتی صدابردار فیلم درباره برخی ایرادات صدای پخش شده از فیلم در زمان اکران گفت:میزان لول و چیزی که در سالن شنیده شده متفاوت است. در سالن مشکلاتی وجود داشت که البته مسوولان سالن قبول نمیکنند. قصد این را داشتیم در جاهایی تحت فشار قرار گرفتن کاراکتر را به مخاطب منتقل کنیم.
امیرحسین فتحی با اشاره به برخورد «امیر» در فیلم با «متولی» گفت: نظرم وقتی جوانی با این شرایط درگیر یک فساد میشود فکر میکند فقط خودش است. به نظرم این اتفاق و کاری که در مقابل شخصیت «متولی» کرد طبیعی بود.
منبع: خبرگزاری فارسمنبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: سینما جشنواره فیلم فجر دهه فجر فیلم سینمایی امیرحسین فتحی فیلم درباره عباس امینی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۸۱۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
جمعی از بزرگان فرهنگ و ادب کشور به تماشای «مست عشق» حسن فتحی نشستند؛ فیلمی که کارگردانش آن را در زمانه خشونت و نفرتپراکنی حاوی پیامی از بارقه امید میداند برای تأمل و نواندیشی.
به گزارش ایسنا، روز جمعه ۱۴ اردیبهشتماه اکرانی خصوصی از فیلم «مست عشق» در موزه سینما تدارک دیده شده بود تا سازندگان این فیلم سینمایی میزبان برخی از چهرههای حوزه مولویشناسی و شمس پژوهی و شاهنامهپژوهی همچون محمدعلی موحد و میرجلالالدین کزاری و نیز بزرگان دیگری همچون ژاله آموزگار (پژوهشگر فرهنگ و زبانهای باستانی)، عبدالمجید ارفعی (متخصص زبانهای باستانی و مترجم خط میخی عیلامی)، احمد محیط طباطبایی (رییس ایکوم)، لوریس چکناواریان (آهنگساز و رهبر ارکستر)، یونس شکرخواه (متخصص علوم ارتباطات) و حجتالله ایوبی (رییس سابق سازمان سینمایی و کمیسیون ملی یونسکو) شدند.
در میان این چهرههای فرهنگی و هنری، محمدعلی موحد در حالی به تماشای فیلم نشست که در تیتراژ فیلم نامش به عنوان مشاور ذکر شده است.
از راست: لوریس چکناواریان، محمدعلی موحد و میرجلالالدین کزازیدر ابتدای این مجلس و پیش از نمایش فیلم، حجتالله ایوبی در سخنانی کوتاه گفت: ملت ایران یک بدهی به دنیا داشت و دنیا هم یک مطالبه بزرگ از ما. سینمای ایران که جزء سینماهای برتر جهان است باید کاری را برای حضرت مولانا و شمس انجام میداد.
او با تاکید بر اینکه خودش فیلم را ندیده است، ادامه داد: من این تلاش و عزم را گرامی میدارم بویژه آنکه بارها از زبان بزرگان جهان شنیدم که چه معمایی در سینمای ایران وجود دارد که با وجود حداقل امکانات این چنین درخشان است؟ به نظر بنده، راز و رمز این موفقیت در این سالن حاضر است؛ پشتوانه سینمای ایران ادبیات فاخر و گنج معنوی آن است که در هیچ کجای جهان وجود ندارد. سینمای شاعرانه ایران مرهون بزرگانی است که امروز در اینجا نشستند و آقایان فتحی، توحیدی و دیگر هنرمندان در این فضا تنفس کردند و با محمدعلی موحد زندگی کردند. فیلم و نگاه آنها عطر و رنگ موحد و کزازی و شفیعی کدکنی و بزرگان دیگر را میدهد. من این عزیزان را به "نام" و بدون لقب صدا کردم چون استاد شفیعی کدکنی در آخرین شماره مجله «بخارا» زیبا گفته است که محمدعلی موحد بالاترین لقبش در همین است که «محمدعلی موحد» است و لقب و پسوند و پیشوندی برازنده او نیست. این برای بقیه اساتید هم صدق میکند.
ایوبی افزود: یقین دارم که استقبال فراوان مخاطب آغاز راهی است که باز هم از مولانا و شمس سخن گفته شود.
سپس فرهاد توحیدی - فیلمنامهنویس «مست عشق» بیان کرد: نوشتن فیلمنامه این کار در کنار جناب آقای فتحی حدود سه سال و اندی طول کشید و در طول نوشتن متن، سایه معنوی دکتر موحد بر سر این کار بود.
او با اشاره به شیوه روایت فیلم گفت: من به عنوان یک معلم کوچک فیلمنامهنویسی عرض میکنم که سالهاست در میان همکارانم و بخصوص در میان جوانان علاقهمند به فیلمنامهنویسی اشتیاق زیادی برای گذر و عدول از نوشتن فیلمنامه به سبک و سیاق کلاسیک در چهارچوب شاهپیرنگ میبینم. آنها بسیار دوست دارند که فیلمنامهنویسی متفاوت را با روایتهای موازی تجربه کنند و برای یادگیری تکنیک داستانگویی در فیلمنامه نویسیِ آلترناتیو، طبیعتاً به ادبیات فیلمنامهنویسی ترجمه شده رجوع میشود. این در حالی است که بخت بزرگ بنده و آقای فتحی این بود که در این کار برای سازماندهی روایتهای موازی از دل آثار مولانا و مثنوی استفاده کردیم. شاید بیراه نباشد که بگویم یکی از اولین کسانی که داستانگویی به این شیوه را ابداع کردند حضرت مولانا بود و البته پیشتر از او عطار و سنایی هم چنین تجربهای داشتند.
توحیدی ادامه داد: کوشش ما این بود از آن میراثی که حضرت مولانا و دیگران در روایتگری به جا گذاشتند و بزرگان امروز ادبیات ایران در کتابهای خود شرح دادند، استفاده کرده باشیم و امیدوارم آنچه بر پرده خواهید دید گوشه کوچکی از انتظارات شما را برآورده کند.
در پایان حسن فتحی - کارگردان «مست عشق» که از سر فیلمبرداری سریالش خود را به این برنامه رسانده بود - متنی را قرائت کرد که به این شرح بود: «همه ما آدمها بیآنکه خواسته باشیم، متولد میشویم و طنز قضیه در این است که چه بخواهیم و چه نخواهیم، متولد شدن ما با نوعی مسئولیت اخلاقی همراه است؛ مسئولیتِ اینکه اوضاع جهانی را که لُملُمه میزند از حرص و طمع و کشتار و ویرانی، با افعال خودمان سیاهتر از آنچه که هست نکنیم. پیام شیرین و شکّرین شمس و مولانا در این زمانه تلخکامی و خشونت و نفرتپراکنی، میتواند بارقه امیدی باشد برای ما ساکنانِ به عادت و روزمرگی گرفتار شدهی این روزگار تا شاید با پرهیز از خودشیفتگی و افکار خشک و تنگنظرانه در افعال و کردار خودمان تأمل و نواندیشی و تجدیدنظر کنیم.
این اثر سینمایی بیهیچ تفاخری برگ سبزی تحفه درویش و نمایش قطرهای از دریای بیکران اندیشههای عرفانی است.»
در این زمینه بخوانید:
تمجید میرجلالالدین کزازی از «مست عشق»
ژاله آموزگارانتهای پیام