Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-05@14:56:54 GMT

چاره‌ای جز استعفا برای فتحی وجود ندارد!

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۳۲۸۰۵

چاره‌ای جز استعفا برای فتحی وجود ندارد!

با وجود مقاومت و مصاحبه مدیران میانی باشگاه استقلال به نظر نمی‌رسد فرجامی جز استعفا در انتظار مدیران فعلی باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امیرحسین فتحی رییس کمیته انضباطی فوتبال ایران در دهه ۷۰ آخرین نامی است که در قالب یک مدیر شکست خورده استقلال را ترک می کند. این یک و نیم سال بعد از زمانی است که سیدرضا افتخاری مدیرعامل پیشین با گریه ای که به سن و سالش نمی آمد، باشگاه استقلال را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی که به عنوان عضو هیات مدیره جایگزین افتخاری شد، در این مدت کمتر در آرامش و مقبولیت کارش را پی گرفت، حتی در زمانی که استقلال ناباورانه با هدایت سرمربی ایتالیایی به صدر جدول لیگ برتر رسید.

او که یک فرد سخنور و مسلط به کلام و باتجربه ای طولانی مدیریتی در دستگاه های مختلف بود، سال‌ها سودای حضور در یک پست جدی و پرطمطراق در فوتبال ایران را داشت، اما این وسوسه در نهایت او را عاقبت به خیر نکرد. فتحی ۲۴ ساعت بعد از آنکه با حضور در یک برنامه تلویزیونی خبر از ادامه کار سرمربی ایتالیایی تیمش داد، با بزرگترین چالش دوران مدیریتش مواجه شد و حالا با فشار شدید هواداران استقلال احتمالا چاره ای جز استعفا نخواهد داشت.

در دوران امیرحسین فتحی استقلال چالش های مختلفی را پشت سر گذاشته که مهمترین آن اخراج سرمربی پیشین وینفرد شفر و جایگزینی وی با فرهاد مجیدی بوده است. همچنین پروسه انتخاب سرمربی جدید نیز مدتی طولانی هواداران استقلال را درگیر خود کرد و در نهایت گزینه ای روی میز آمد که کمتر کسی پیش بینی موفقیتش را می کرد. اما آندره‌آ استراماچونی با وجود همه مشکلات و پس از شکوه های دائمی در نهایت کارش را به بهترین نحو انجام داد و استقلال را به جایی رساند که محبوبیتی بی نظیر و مقبولیتی استثنایی را برایش به ارمغان آورد.

داستان فتحی و استراماچونی را می توان به الاکلنگی تشبیه کرد که به ندرت در نقطه تعادل ایستاد و حالا با ترک یکی از دو سرنشین فرد دیگر نیز چاره ای جز ترک جایگاه خود ندارد. این در حالی است که ترک ناگهانی ایران از سوی سرمربی ایتالیایی مثل یک دومینو ممکن است مهره‌های دیگری را هم در مسیر خود فرو بریزد. این خواسته هواداران به تنگ آمده ای است که دیگر با توجیه و صحبت های مهربانانه، نرم نمی شوند و فعالیت های تند و تیز آن ها در شبکه های اجتماعی گویای تحلیلی است که از وضعیت امروز دارند.

تا به این لحظه البته خبری از استعفای امیرحسین فتحی نیست. اما با اتفاقی که امروز مقابل باشگاه استقلال افتاد، انتظار ادامه کار از سمت او چیز عجیبی است. به خصوص که این اتفاق درست در روز بازی با پیکان افتاده است. مسابقه افتتاحیه فصل گذشته فوتبال ایران که اعتراضاتی شدید را در دل خود داشت.

آیا فوتبال ایران از این اتفاقات درس می گیرد؟ و آیا اداره کنندگان ورزش روش خود را تصحیح خواهند کرد؟

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: امیرحسین فتحی آندره آ استراماچونی استقلال تهران امیرحسین فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۳۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعی از اساتید ادبیات به تماشای «مست عشق» نشستند/ حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم

روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه اکرانی خصوصی از فیلم «مست عشق» در موزه سینما تدارک دیده شده بود تا سازندگان این فیلم سینمایی میزبان برخی از چهره‌های حوزه مولوی‌شناسی و شمس پژوهی و شاهنامه‌پژوهی همچون محمدعلی موحد و میرجلال‌الدین کزاری و نیز بزرگان دیگری همچون ژاله آموزگار (پژوهشگر فرهنگ و زبان‌های باستانی)، عبدالمجید ارفعی (متخصص زبان‌های باستانی و مترجم خط میخی عیلامی)، احمد محیط طباطبایی (رییس ایکوم)، لوریس چکناواریان (آهنگساز و رهبر ارکستر)، یونس شکرخواه (متخصص علوم ارتباطات) و حجت‌الله ایوبی (رییس سابق سازمان سینمایی و کمیسیون ملی یونسکو) شدند.

در میان این چهره‌های فرهنگی و هنری، محمدعلی موحد به تماشای فیلم نشست.

از راست: لوریس چکناواریان، محمدعلی موحد و میرجلال‌الدین کزازی

در ابتدای این مجلس و پیش از نمایش فیلم، حجت‌الله ایوبی در سخنانی کوتاه گفت: ملت ایران یک بدهی به دنیا داشت و دنیا هم یک مطالبه بزرگ از ما. سینمای ایران که جزء سینماهای برتر جهان است باید کاری را برای حضرت مولانا و شمس انجام می‌داد.

او با تاکید بر اینکه خودش فیلم را ندیده است، ادامه داد:‌ من این تلاش و عزم را گرامی می‌دارم بویژه آنکه بارها از زبان بزرگان جهان شنیدم که چه معمایی در سینمای ایران وجود دارد که با وجود حداقل امکانات این چنین درخشان است؟  به نظر بنده، راز و رمز این موفقیت در این سالن حاضر است؛ پشتوانه سینمای ایران ادبیات فاخر و گنج معنوی آن است که در هیچ کجای جهان وجود ندارد. سینمای شاعرانه ایران مرهون بزرگانی است که امروز در اینجا نشستند و آقایان فتحی، توحیدی و دیگر هنرمندان در این فضا تنفس کردند و با محمدعلی موحد زندگی کردند. فیلم و نگاه آن‌ها عطر و رنگ موحد و کزازی و شفیعی کدکنی و بزرگان دیگر را می‌دهد. من این عزیزان را به "نام" و بدون لقب صدا کردم چون استاد شفیعی کدکنی در آخرین شماره  مجله «بخارا» زیبا گفته است که محمدعلی موحد بالاترین لقبش در همین است که «محمدعلی موحد» است و لقب و پسوند و پیشوندی برازنده او نیست. این برای بقیه اساتید هم صدق می‌کند.

ایوبی افزود: یقین دارم که استقبال فراوان مخاطب آغاز راهی است که باز هم از مولانا و شمس سخن گفته شود.  

سپس فرهاد توحیدی - فیلمنامه‌نویس «مست عشق» بیان کرد: نوشتن فیلمنامه این کار در کنار جناب آقای فتحی حدود سه سال و اندی طول کشید و در طول نوشتن متن، سایه معنوی دکتر موحد بر سر این کار بود.

او با اشاره به شیوه  روایت فیلم گفت:‌ من به عنوان یک معلم کوچک فیلمنامه‌نویسی عرض می‌کنم که سال‌هاست در میان همکارانم و بخصوص در میان جوانان علاقه‌مند به فیلمنامه‌نویسی اشتیاق زیادی برای گذر و عدول از نوشتن فیلمنامه به سبک و سیاق کلاسیک در چهارچوب شاه‌پیرنگ می‌بینم. آن‌ها بسیار دوست دارند که فیلمنامه‌نویسی متفاوت را با روایت‌های موازی تجربه کنند و برای یادگیری تکنیک داستان‌گویی در فیلمنامه نویسیِ آلترناتیو، طبیعتاً به ادبیات فیلمنامه‌نویسی ترجمه شده رجوع می‌شود. این در حالی‌ است که بخت بزرگ بنده و آقای فتحی این بود که در این کار برای سازماندهی روایت‌های موازی از دل آثار مولانا و مثنوی استفاده کردیم. شاید بی‌راه نباشد که بگویم یکی از اولین کسانی که داستان‌گویی به این شیوه را ابداع کردند حضرت مولانا بود و البته پیش‌تر از او عطار و سنایی هم چنین تجربه‌ای داشتند.  

توحیدی ادامه داد: کوشش ما این بود از آن میراثی که حضرت مولانا و دیگران در روایت‌گری به جا گذاشتند و بزرگان امروز ادبیات ایران در کتاب‌های خود شرح دادند، استفاده کرده باشیم و امیدوارم آنچه بر پرده خواهید دید گوشه کوچکی از انتظارات شما را برآورده کند.

در پایان حسن فتحی - کارگردان «مست عشق» که از سر فیلمبرداری سریالش خود را به این برنامه رسانده بود - متنی را قرائت کرد که به این شرح بود: «همه ما آدم‌ها بی‌آنکه خواسته باشیم، متولد می‌شویم و طنز قضیه در این است که چه بخواهیم و چه نخواهیم، متولد شدن ما با نوعی مسئولیت اخلاقی همراه است؛ مسئولیتِ اینکه اوضاع جهانی را که لُملُمه می‌زند از حرص و طمع و کشتار و ویرانی، با افعال خودمان سیاه‌تر از آنچه که هست نکنیم. پیام شیرین و شکّرین شمس و مولانا در این زمانه تلخ‌کامی و خشونت و نفرت‌پراکنی، می‌تواند بارقه امیدی باشد برای ما ساکنانِ به عادت و روزمرگی گرفتار شده‌ی این روزگار تا شاید با پرهیز از خودشیفتگی و افکار خشک و تنگ‌نظرانه در افعال و کردار خودمان تأمل و نواندیشی و تجدیدنظر کنیم.

این اثر سینمایی بی‌هیچ تفاخری برگ سبزی تحفه درویش و نمایش قطره‌ای از دریای بیکران اندیشه‌های عرفانی است.»

در این زمینه بخوانید:

تمجید میرجلال‌الدین کزازی از «مست عشق»

ژاله آموزگار

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران!
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران برای سرمربی لیگ برتری
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم در تاریخ فوتبال ایران!
  • نکونام: نگرانیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • جمعی از اساتید ادبیات به تماشای «مست عشق» نشستند/ حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • ربیع خواه: من از فوتبال شناور پرسپولیس لذت می‌برم/ گل محمدی جزو ۲ سرمربی برتر ایران است
  • حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم
  • سوال روز: آینده علی خطیر در کجا رقم می‌خورد
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه